BMW 530e iperformance

Niemiecki potentat motoryzacyjny jakim jest BMW Group jako pierwszy na świecie przedstawił w swojej ofercie urządzenie umożliwiające indukcyjne ładowanie akumulatorów w hybrydach typu plug-in.

Produkcja pierwszych takich pojazdów rozpoczęła się w lipcu 2018 roku.

Koncern BMW po raz kolejny pokazuje, że jest światowym liderem w rozwoju nowych technologii ładowania. BMW Group wyznacza nowe standardy w komforcie jazdy i funkcjonalności zelektryfikowanych pojazdów.

Opcja ładowania bezprzewodowego jako pierwsza została zaoferowana w leasingu w samochodzie BMW 530e iPerformance. BMW ruszyło z bezprzewodowym ładowaniem począwszy od Niemiec, po Wielką Brytanię, Stany Zjednoczone, Japonie i Chiny.

Jak to działa? Otóz ładowanie bezprzewodowe BMW pozwała przesyłać energie pochodzącą z sięci elektrycznej dzięki płycie podstawowej zamontowanej np. w garażu do akumulatora wysokonapięciowego. Kierowca nie musi nic robić, tuż po zaparkowaniu ładowanie rozpoczyna się automatycznie. To o wiele łatwiejszy proces od zwyklego tankowania pojazdu spalinowego.

Istnieje równiez inna opcja ładowania, tym razem złożonego z indukcyjnej stacji ładowania, która nadaje się do instalacji zarówno w garażu jak i na zewnątrz. Poza stacją, na ładowanie bezprzewodowe składa się także komponent samochodowy, tzw. CarPad, który jest montowany na spodzie auta.

Moc ładowania bezprzewodowego to 3,2 kW. Sprawność całego systemu wynosi 85 procent, czyli prawie tyle co poziom ładowania po przewodzie, wynoszący blisko 92 procent.

Technologia ładowania indukcyjnego, która wykorzystuje się w ładowaniu bezprzewodowym, jest powszechnie używana w telefonach komórkowych czy szczoteczkach do ząbów. To co wyróżnia tą technologię to zdecydowanie komfort w użytkowaniu. Kierowca może zapomnieć o jakichkolwiek kablach. Teraz wystarczy naciśnięcie jednego przycisku, aby rozpocząć ładowanie. Po naładowaniu akumulatora system wyłącza się w sposób całkowicie automatyczny.

Kierowca najeżdżając na pozycje parkowania sprawia, ze pojazd łączy się z sięcia Wi-fi, która automatycznie podłącza go do stacji ładowania. Kierowca najeżdżając na pozycje parkowania ma delikatne pole manewru względem idealnej pozycji dla pojazdu. Jego położenie wzdłuż może róznić się o 7 centymetrów, natomiast w poprzek nawet do 14 centymetrów.

Na ładowanie indukcyjne żadnego wpływu nie mają warunki atmosferyczne. Każdy przewodnik prądu jest zabezpieczony przez śniegiem i deszczem. Płyta podłogowa jest monitorowana, więc gdy znajdzie się na niej jakieś ciało obce, wówczas ładowanie samochodu zostaje natychmiast odłączone.

BMW 530e iperformance

Nagroda od ONZ - Momentum for Change

Koncern BMW słynie z zaangażowania w przyjazną i praktyczna infrastrukture ładowania. Nawet w 2015 roku za swoje działanie został nagrodzony wyróżnieniem ONZ „Momentum for Change”. Usługa ChargeNow, która uruchomiło BMW i, posiada ponad 130 tysięcy stacji ładowania zlokalizowanych w 32 krajach na świecie, tym samym zapewniając dostęp do największej globalnej sieci publicznych stacji ładowania.