Pierwszy elektryczny skuter jeździ już po polskich drogach.
Nie generuje żadnych lokalnych emisji, co jeszcze niezwykłe ważne dla mobilności miejskiej. Mowa o skuterze BMW Motorrad C evolution na pewno sprawi, że popularność elektronicznego sprzętu wzrośnie.
Nowoczesny skuter jest dostępny w dwóch wersjach: Long Range oraz wersja podstawowa pojazdu, dostępna na prawo jazdy kat. A1.
Model C evolution posiada innowacyjny napęd elektryczny zawierający jednostronny wahacz napędowy oraz silnik elektryczny, który jest chłodzony cieczą. Skuter może także podczas hamowania odzyskiwać energię dzięki inteligentnej funkcji, a także wyposażony jest w cztery tryby jazdy.
Skuter C evolution oznacza akumulator o pojemności 94 Ah, czyli takie same ogniwa jak w pojeździe BMW i3. Wersja Long Range, dzięki 26 koniom mechanicznym pozwala na jazdę z prędkościa dochodzącą do 130 km/h. zasięg wersji Long Range to aż 160 kilometrów na jednym ładowaniu. Wersja podstawowa skutera to tylko i aż 15 koni mechanicznych z maksymalna prędkoscia 120 km/h i zasięgiem do 100 kilometrów na ładowanie.
Wersje podstawowa skutera C evolution trzeba ładować około trzech godzin. Na ładowanie mocniejszej wersji trzeba przeznaczyć przynajmniej godzinę więcej. Ładowanie skutera BMW C evolution umożliwia domowe gniazdko elektryczne, ale także stacja ładowania. Obie wersje nowoczesnego skutera będą dostępne w następującej kolorystyce: Ionic Silver metallic i Electric Green + Blackstorm metallic.
Elektryczny skuter BMW zasięg 160 km prędkość maksymalna 130 km/h
W 2017 roku BMW Motorrad w Polsce umocnił się na pozycji lidera w zakresie motocykli powyżej 500cm3. W ciagu pół roku na polskich drogach przybylo 970 skuterów bawarskiej marki. Poza skuterem C evolution w 2017 roku wprowadzono inne nowości, czyli bagger K 1600 B, BMW HP4 Race oraz model G 310 GS.